Reklamačný poriadok
1. Všeobecné ustanovenia
Reklamačný poriadok popisuje bežnú obchodnú spoluprácu medzi kupujúcim a predávajúcim, ktorým je Jedálenské-lavice.sk. Kupujúci je povinný oboznámiť sa s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru. Uzatvorením kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho súhlasí s nižšie uvedeným reklamačným poriadkom. V prípade, že tovar nie je odobraný osobne, rozumie sa prevzatím tovaru okamih, prevzatie tovaru od dopravcu.
Ako doklad o záruke (záručný list) vystavuje predávajúci ku každému zakúpenému tovaru nákupný doklad (faktúra, alebo predajka - ďalej len záručný list) so zákonom uvedenými všetkými potrebnými údajmi na uplatnenie záruky (názov tovaru, cena, množstvo,..).
2. Dĺžka záruky
Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
Zákonná záručná doba je podľa zákona 24 mesiacov. Predávajúci môže túto zákonnú lehotu predĺžiť.
Dĺžka záručnej doby je vždy vyznačená na záručnom liste. Záručná doba sa skladá zo zákonnej lehoty
(24 mesiacov) a prípadne predĺžené záručné lehoty.
Ak je kupujúcim spotrebiteľ, v rámci zákonnej záručnej lehoty sa reklamácia riadi Občianskym zákonníkom č. 40/1964 Zb. a zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa s prihliadnutím na spresnenia v tomto reklamačnom poriadku. U predĺženej lehoty sa reklamácia riadi výhradne týmto poriadkom.
3. Nárok na reklamáciu
V prípade, že zákazník objavil na zakúpenom tovare vadu, ktorá nebola spôsobená jeho nevhodným používaním, ale chybou samotného výrobku, má právo na reklamáciu tovaru. Bezodkladne informuje predávajúceho a to písomne. V tomto oznámení Vás žiadame o čo najpodrobnejší popis dôvodu reklamácie a priloženia fotografií poškodeného výrobku. Obratom budete informovaní predávajúcim o ďalšom postupe vybavovania reklamácie.
V ostatných prípadoch sa reklamácia riadi platnými zákonmi, najmä Zákonom na ochranu spotrebiteľa. Žiadosť o reklamáciu zákazník oznámi na emailovú adresu:
info@dreveny-obchod.cz
4. Vybavenie reklamácie
Dodávateľ posúdi oprávnenosť reklamácie vady na tovare a po posúdení vyrozumie zákazníka emailom o spôsobe vybavenia reklamácie.
Lehota na vybavenie reklamácie je podľa zákona č. 634/1992 Zb. tridsaťdňový.
5. Právo dodávateľa na zrušenie objednávky
Dodávateľ je oprávnený zrušiť objednávku iba do okamihu odoslania tovaru, a to len v prípade nedostupnosti tovaru alebo výraznej zmeny ceny tovaru. Pred odstúpením je ale dodávateľ vždy povinný kontaktovať zákazníka za účelom dohody o ďalšom postupe.
6. Záruka sa nevzťahuje
Záruka sa nevzťahuje na tovar, u ktorého uplynula dňom uplatnenia reklamácie záručná doba. Záruku nie je možné uplatniť bez doloženia faktúry alebo jej kópie.
Predávajúci nepreberá zodpovednosť za škody vyplývajúce z prevádzky produktov, funkčných vlastností a škôd z neodborného používania produktov napr. zlé skladovacie podmienky, rovnako ako škôd spôsobených chybnou manipuláciou a montážou.
7. Rozpor s kúpnou zmluvou
Pokiaľ zákazník obdržal iný výrobok, než si objednal (neúmyselná zámena pri balení výrobkov), zašle nám ho späť nepoužitý, nepoškodený av pôvodnom obale spolu s faktúrou. Bezplatne Vám zašleme výrobok správny. Popr, ak by sa jednalo o nadrozmerný tovar, ktorý potrebuje špeciálnu paletovú prepravu, zákazník nás informuje a zašleme prepravcu na stiahnutie tovaru.